Αυτή την κρίσιμη περίοδο, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι μένουν στο σπίτι λόγω της αυτοαπομόνωσης και της κοινωνικής αποστασιοποίησης, οι ηλεκτρονικές αγορές αυξάνονται σημαντικά. Παράλληλα, οι συνθήκες έκτακτης ανάγκης που επικρατούν, λόγω του Covid-19, έχουν δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για τους απατεώνες του διαδικτύου.

Τι να προσέξετε στις διαδικτυακές σας συναλλαγές

Πολλοί είναι εκείνοι που θα προσπαθήσουν να υποκλέψουν ευαίσθητα δεδομένα, όπως τα στοιχεία της πιστωτικής/χρεωστικής σας κάρτας, τους κωδικούς, το τηλέφωνο ή το email σας, αξιοποιώντας διάφορες τεχνικές phishing με σκοπό την παραπλάνηση ή την εξαπάτηση σας. Πως μπορείτε όμως να είστε σίγουροι εάν μία ιστοσελίδα είναι αξιόπιστη ή όχι; Θα πρέπει πάντα να προσέχετε τα παρακάτω.

1. ΕΡΕΥΝΑ ΕΤΑΙΡΙΑΣ

Εάν σκοπεύετε να αγοράσετε για πρώτη φορά από μία εταιρεία την οποία δε γνωρίζατε πριν, τότε καλό θα ήταν να ερευνήσετε πρώτα κάποια πράγματα γύρω από αυτή, για τη δική σας ασφάλεια. Είναι σημαντικό να ελέγξετε εάν το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει επίσης και φυσικά καταστήματα, καθώς και τα έτη λειτουργίας του. Όπως είναι λογικό, όταν ένα κατάστημα υπάρχει και δραστηριοποιείται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου εδώ και χρόνια, τότε το πιθανότερο είναι πως αποτελεί ένα αξιόπιστο κατάστημα που μπορείτε να εμπιστευθείτε.

2. ΕΛΕΓΧΟΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Βεβαιωθείτε ότι βρίσκεστε στη σωστή-αυθεντική ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, καθώς έχουν παρατηρηθεί αρκετές περιπτώσεις πλαστών ιστοσελίδων που οικειοποιούνται λογότυπα με σκοπό την εξαπάτηση του κοινού. Για παράδειγμα, στη δική μας επιχείρηση η επωνυμία, ο ιστότοπος (www.haritidis.gr), αλλά και οι τραπεζικοί μας λογαριασμοί ταυτίζονται απόλυτα. Επιπλέον, στις απατηλές ιστοσελίδες συχνά μπορεί να υπάρχουν και πολλά ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη. Αποφύγετε τα καταστήματα που δεν αναγράφουν αναλυτικά στοιχεία επωνυμίας (ΑΦΜ, κτλ) ή δεν διαθέτουν τηλεφωνική εξυπηρέτηση. Παράλληλα, θα πρέπει να σας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προϊόντα με υπερβολικές εκπτώσεις, που αποκλίνουν από το διαχρονικά σύνηθες, καθώς οι απομιμήσεις προϊόντων είναι ο ευκολότερος τρόπος απάτης.

3. ΣΧΟΛΙΑ ΠΕΛΑΤΩΝ

Με μία απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορείτε να αντλήσετε χρήσιμες πληροφορίες από σχόλια που ενδεχομένως άφησαν άλλοι πελάτες της συγκεκριμένης εταιρίας. Αναζητήστε τυχόν αξιολογήσεις/κριτικές μέσω google, skroutz ή trustpilot για το κατάστημα, την εξυπηρέτηση ή τα προϊόντα. Έτσι θα έχετε μία πιο σφαιρική εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, μαθαίνοντας από τις εμπειρίες άλλων. Ωστόσο, σας εφιστούμε την προσοχή καθώς υπάρχει το ενδεχόμενο ακόμη και αυτές οι αξιολογήσεις κάποιες φορές να είναι ψεύτικες.

4. ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Κάθε αξιόπιστη και σωστά οργανωμένη εταιρεία που εκθέτει τα προϊόντα της στο διαδίκτυο, διαθέτει έναν τομέα στην ιστοσελίδα της με τους Όρους των Συναλλαγών και τις Προϋποθέσεις που πρέπει να ικανοποιούνται, προκειμένου να έχει μια ομαλή έκβαση η συναλλαγή που θα πραγματοποιήσετε. Είναι χρήσιμο να διαβάζετε πάντα αυτούς τους όρους, ώστε να είστε καλυμμένοι και στο νομικό κομμάτι του θέματος στην περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Μπορείτε να δείτε για παράδειγμα τους δικούς μας όρους χρήσης.

5. ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Όλες οι ασφαλείς ιστοσελίδες χρησιμοποιούν τη λεγόμενη “τεχνολογία κρυπτογράφησης” για να μεταφέρουν πληροφορίες από τον υπολογιστή σας στον υπολογιστή τους και το αντίστροφο. Αναφερόμαστε στο πρόθεμα “https://”, το οποίο συνοδεύεται από ένα μικρό πράσινο λουκετάκι και εμφανίζεται στη γραμμή αναζήτησης του browser σας, μπροστά από το URL της εκάστοτε ιστοσελίδας (πχ. https://www.haritidis.gr/). Πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία κρυπτογραφεί τις πληροφορίες που στέλνει ο χρήστης, όπως για παράδειγμα ο αριθμός της πιστωτικής/χρεωστικής σας κάρτας, αποτρέποντας πιθανούς χάκερ από την απόκτηση των ευαίσθητων αυτών δεδομένων τη στιγμή που στέλνεται η πληροφορία. Για τον λόγο αυτό, η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελεί ένα εργαλείο ζωτικής σημασίας για την ασφαλή παραμονή σας στο διαδίκτυο.

6. ΤΡΟΠΟΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

Ο ασφαλέστερος τρόπος πληρωμής για τις διαδικτυακές σας αγορές είναι κατά βάση με χρήση πιστωτικής κάρτας. Με τον τρόπο αυτό, εάν κάτι πάει στραβά, προστατεύεστε σύμφωνα με τον ομοσπονδιακό νόμο περί θεμιτής χρέωσης. Έχετε το δικαίωμα να αμφισβητήσετε χρεώσεις στην πιστωτική σας κάρτα, προκειμένου να σας επιστραφούν τα χρήματα που χρεώθηκαν, έπειτα από έρευνα που θα αποδεικνύει την εσφαλμένη χρέωση που σας έκανε ο πιστωτής. Επιπλέον, όλες οι ασφαλείς ιστοσελίδες αμέσως μετά την καταχώρηση της παραγγελίας, σας μεταφέρουν στο ασφαλές περιβάλλον της τράπεζας προκειμένου να καταχωρήσετε τα στοιχεία της κάρτας σας και να ολοκληρώσετε την πληρωμή με ασφάλεια. Από την άλλη, εάν επιλέξετε την τραπεζική κατάθεση, βεβαιωθείτε πως η επωνυμία της επιχείρησης αντιστοιχίζεται με τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού πριν προχωρήσετε στην πληρωμή.

7. ΔΟΚΙΜΗ

Εάν έχοντας διαβάσει όλα τα παραπάνω, δεν είστε ακόμη απόλυτα σίγουροι ή έτοιμοι να εμπιστευτείτε κάποιο συγκεκριμένο κατάστημα, μια καλή κίνηση θα ήταν να δοκιμάσετε να παραγγείλετε αρχικά κάτι με χαμηλό αντίτιμο, ώστε να δείτε από πρώτο χέρι πως θα εξελιχθούν τα πράγματα, χωρίς ωστόσο να ρισκάρετε πολλά.

8. ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ

Αφού καταχωρήσετε την παραγγελία σας, θα πρέπει να λάβετε ένα email επιβεβαίωσης στο οποίο να αναφέρονται αναλυτικά το κόστος της παραγγελίας, πληροφορίες για το προϊόν, καθώς και ο αριθμός της παραγγελίας. Σας συνιστούμε να αποθηκεύσετε το αντίγραφο της παραγγελίας σας, το οποίο θα πρέπει να περιέχει πληροφορίες για το προϊόν που έχετε παραγγείλει καθώς και το όνομα της εταιρείας, την ταχυδρομική διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, καθώς ενδέχεται να τα χρειαστείτε σε περίπτωση αλλαγής/επιστροφής του προϊόντος.

9. ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Προσοχή στα παραπλανητικά μηνύματα τύπου “Phishing”. Κάποιοι χάκερ μπορεί να σας στείλουν διάφορα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) ζητώντας σας να ενημερώσετε τις πληροφορίες του τραπεζικού λογαριασμού σας, πιστωτικές κάρτες, ή άλλες δημοφιλείς περιοχές αγορών. Το e-mail μπορεί να αναφέρει ότι τα στοιχεία του λογαριασμού σας έχουν λήξει, έχουν παραβιαστεί ή χαθεί και πως θα πρέπει να τα αποστείλετε ξανά, αμέσως, στην εταιρεία. Μην απαντάτε σε κάθε αίτημα για οικονομική πληροφόρηση που λαμβάνετε με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Θωρακίσετε τον υπολογιστή σας με προγράμματα προστασίας και αποφύγετε την εγκατάσταση κακόβουλου λογισμικού που μπορεί να δημιουργεί περίεργη συμπεριφορά στον υπολογιστή σας.

Πως διασφαλίζεστε στο Haritidis.gr

Η ασφάλεια των συναλλαγών και η διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων αποτελούν πάντοτε προτεραιότητα για το κοσμηματοπωλείο Χαριτίδης. Ειδικότερα όμως τώρα που οι διαδικτυακές συναλλαγές έχουν αυξηθεί, ενώ παράλληλα παρατηρείται και αύξηση των επιθέσεων με σκοπό την απάτη, είναι ακόμη πιο σημαντική για εμάς η προστασία των πελατών μας. Εφιστούμε την προσοχή όλων στην προστασία των ευαίσθητων στοιχείων στις πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες, του υπολογιστή σας, καθώς επίσης και γενικότερη προσοχή σε αγορές από μη αξιόπιστα καταστήματα με αμφιβόλου προελεύσεως προϊόντα.

  • Προσφέρουμε αξιοπιστία.
    Με διαρκή παρουσία για πάνω από 40 χρόνια, χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Διαθέτουμε δύο φυσικά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη, ενώ το ηλεκτρονικό μας κατάστημα haritidis.gr, ενεργό από το 2003, αποτελεί ένα από τα παλαιότερα στον κλάδο, προσφέροντας αντίστοιχου επιπέδου υπηρεσίες.

  • Είμαστε επίσημοι μεταπωλητές.
    Έχουμε συνάψει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα brands του κόσμου, για να είμαστε σίγουροι πως τα προϊόντα που θα βρείτε στα καταστήματα μας είναι 100% γνήσια, όπως ακριβώς παρέχονται από την επίσημη εταιρία.

  • Είμαστε πάντα δίπλα σας.
    Η ομάδα εξυπηρέτησης του Haritidis.gr είναι πάντοτε στη διάθεση σας, με σκοπό να σας βοηθήσει και να απαντήσει σε τυχόν απορίες. Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας μέσω chat, τηλεφώνου ή με email.

  • Ενδιαφερόμαστε για τους πελάτες μας.
    Ο μέσος όρος ικανοποίησης των πελατών μας είναι 4.8 στα 5, σύμφωνα με τις αξιολογήσεις που έχουν αναρτήσει σχετικά με τη συνολική εμπειρία αγοράς τους από το κατάστημα μας.

  • Χρησιμοποιούμε σύγχρονα πρωτόκολλα ασφαλείας.
    Αναζητούμε συνεχώς τις πιο σύγχρονες μεθόδους και τεχνολογίες αιχμής για να διασφαλίσουμε την ασφαλή πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας, ενώ προστατεύουμε και ταυτοποιούμε τις συναλλαγές σας με τα πρωτόκολλα “Verified by Visa” και “Mastercard Secure Code”

  • Σας ενημερώνουμε για την εξέλιξη της παραγγελίας σας.
    Αποστέλλουμε email επιβεβαίωσης με τα ακριβή στοιχεία της παραγγελίας, ενώ ενημερώνεστε σχετικά με την εξέλιξη της τόσο μέσω email, όσο και με sms κατά την αποστολή της παραγγελίας σας.

  • Διαθέτουμε πιστοποιημένους πολύτιμους λίθους.
    Σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα γεμολογικά ινστιτούτα του κόσμου, IGI και GIA, αλλά και του πιστοποιημένου από το IGI γεμολόγου της επιχείρησης “Χαριτίδη Ανέστη”. Διαμάντια με laser scribe, χαραγμένο τον κωδικό πιστοποίησης.

  • Πραγματοποιούμε αυστηρούς ελέγχους, διατηρώντας υψηλές προδιαγραφές στην παραγωγή των κοσμημάτων, με μηδενική ανοχή στην απόκλιση του κράματος χρυσού ακόμη και με έλεγχο σε φασματογράφο.

  • Δεν θα σας ζητήσουμε ποτέ τηλεφωνικά ή με email τα στοιχεία της κάρτας σας.
    Η πληρωμή με την κάρτα γίνεται αποκλειστικά και μόνο από εσάς, μέσω του ασφαλούς περιβάλλοντος της τράπεζας, στο οποίο μεταφέρεστε αυτόματα όταν πραγματοποιείται συναλλαγές μέσω της ιστοσελίδας μας.

  • Δεν θα σας ζητήσουμε ποτέ να καταθέστε χρήματα σε άλλον λογαριασμό, πέρα των αναγραφόμενων λογαριασμών όψεως της επιχείρησης μας, όπως αυτοί αναγράφονται στους όρους χρήσης.

Η αξιοπιστία είναι από τις βασικές αρχές της επιχείρησης μας, καθώς όλα αυτά τα χρόνια χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Πάνω σε αυτή την εμπιστοσύνη τα προϊόντα μας είτε είναι κοσμήματα, είτε είναι ρολόγια έχουν ως κύριο μέλημα την υψηλή ποιότητα και γνησιότητα, με γραπτές εγγυήσεις, σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές, αποκλειστικά από το επίσημο και νόμιμο δίκτυο διανομής, όσον αφορά τα ρολόγια, με την αντίστοιχη κάλυψη της εγγύησης. Η διαδικασία εκτέλεσης μιας παραγγελίας ακολουθεί αυστηρά πρότυπα σε ολόκληρο το φάσμα της, με γνώμονα τη διασφάλιση της συναλλαγής, των προσωπικών δεδομένων και της ποιότητας των υπηρεσιών και των προϊόντων.